Ó kolená, kolená alebo ako sme zachránili jedno koleno (;

Je krásny letný deň a my sme sa aj s priateľmi dohodli, že ideme prvý krát na Veľký Rozsutec. Fúú bola to pre nás výzva, išli sme aj s deťmi. Počasie vyšlo nádherné, vzduch nabitý pozitívnou energiou a výzvou či to zvládneme. Výstup bol náročný, padli aj nejaké slzy (; ale nakoniec sme to všetci zvládli.

Prišla zaslúžená eufória, úžasné výhľady nám vynahradili strachy, ktoré sme pri výstupe museli prekonať. Vo vzduchu lietali endorfíny, že sme to dali. Po ceste nadol, zrazu môj manžel zastavil a hovorí, že nemôže stúpiť na nohu, že cíti silnú bodavú bolesť v kolene.

Netušili sme v čom je problém, bolesť bola veľmi silná, museli sme nájsť palicu, aby sa podopieral a aby vôbec zišiel dole. Akonáhle sa zmiernilo klesanie bolesť ustala. Tak sme tomu nepripisovali veľký význam.

Avšak po nejakom čase sme opäť išli na túru a cesta nadol v strmom teréne bola doslova tortúrou- prudká bodavá bolesť na boku kolena bola neznesiteľná. Toto sa opakovalo mnohokrát,vždy keď klesanie dosiahlo kritický bod, prišlo prudké pichanie v kolene.

Verdikt lekára, že koleno treba operovať (artroskopia- skrížený väz) a túry dlhodobo obmedziť sa nám vôbec nezahováral. Keďže milujeme hory, začali sme hľadať riešenie. Najskôr manžel používal klasické gély proti zápalu a bolesti a ortézu, ale nepomáhalo.

Terapia zvonka ale najmä zvnútra

Našla som bylinkovú zmes, ktorá pozitívne ovplyvňuje pohybovú sústavu. V dôsledku zvýšeného podielu kyseliny kremičitej, v rastlinách tvoriacich túto zmes, zlepšuje stabilitu a flexibilitu pohybového aparátu. A najmä naštartuje látkovú premenu v organizme a pomáha pri detoxikácii organizmu.  V tomto prípade najmä odstránenie nežiadúcich produktov látkovej premeny z kĺbov a väziva.

Takže začala terapia zvnútra- bylinkový čaj (zmes liečivých bylín: praslička, brezové a púpavové listy, vňať kvitnúcej pŕhľavy- presnú receptúru nájdete v pripravovanom eBooku) každé ráno po dobu 3 mesiacov. Každý večer pred spaním si oblasť kolena potieral najskôr klasickým gélom proti zápalu a bolesti a neskôr ľubovníkovým olejom.

Manžel zaradil tiež špeciálne cviky na posilnenie svalov v oblasti kolena a do tretice na túry sme začali používať turistické palice s cieľom preniesť váhu aj na ruky a trochu odľahčiť kolená.

V neposlednom rade postupne zmenil spôsob stravovania a zlepšil svoj pitný režim- samozrejme myslím čistú vodu a bylinkové čaje (; A čuduj sa svet, koleno začalo poslúchať (:

Radosť z pohybu je späť…

Odvtedy sme prešli viackrát Veľký Rozsutec a mnoho krásnych slovenských štítov, kopcov a kopčekov a koleno poslúcha. Netvrdím, že pri veľmi náročných výstupoch a strmých zostupoch sa občas neobjaví jemné varovanie v podobe miernej bolesti, ale v tom prípade vieme, že to chce prestávku a uprednostnenie traverzového zostupu v prudkom teréne.

A najmä, že prišiel čas zaradiť do každodenných rituálov opäť liečebnú kúru v podobe bylinkovej zmesi na odstránenie nahromadených splodín látkového metabolizmu.

Pokiaľ Vás trápia podobné problémy pri chôdzi z kopca, kým pristúpite k operačnému zákroku skúste vyskúšať tento postup. Dúfam, že Vám pomôže.

Možno sa Vám bude zdať táto cesta príliš zdĺhavá a komplikovaná, ale ja si myslím, že sa oplatí vyskúšať najskôr takýto neinvazívny postup, lebo naše kolená za to stoja.

Prajem Vám krásne dni Vaša Ida

Ida Petrovičová
Som hypersenzitívna žena, ktorá miluje prírodu a z jej darov v podobe liečivých rastlín pripravujem čaje, tinktúry, sirupy a hojivé masti, ktoré pomáhajú uzdraviť telo aj dušu. Zoberiem vás do prírody a naučím vás spoznávať a správne používať liečivé rastliny a pripraviť z nich osvedčené elixíry pre vaše zdravie. Som autorkou eBookov 5 byliniek pre pokojný spánok a radosť v duši >> , Predjarná očista dočista >> a online kurzu Predjarná OČISTA DOČISTA; . Ukážem vám cestu, ako žiť v súlade s prírodou a využiť jej dary pre svoje zdravie, ako počúvať svoje telo a uzdraviť ho O mojej ceste si prečítate tu>>